söndag 18 december 2016

Maitreya och Jesus är samma själ.

Lord Maitreya och Lord Jesus är samma själ. En själ med fyra kroppar. 
Denna text är från en bok, man bad mig
läsa för tio år sen. Sen skulle jag ställa frågor till den gudomliga världen.
Denna text är från samma bok - jag har fått svar på mina frågor
 och många finns i mina länkar.
http://loxov44.blogspot.se/


Jesus:
Jag är hos dig, Lizzie; därför känner du av den starka energin. Jag kommer att vistas i din eterkropp emellanåt, när du är ämnad att utföra underbara gärningar och mirakler på jorden. Människorna skall inte längre tveka på, att du är den, du utger dig för att vara. Man skall komma att inse, att du är ängeln Didarion, som skall framföra budskapet om kärlekens kraft till människorna på jorden. Därför skall du komma att göra under och mirakler, som skall övertyga människorna om ditt sanna ursprung, att du är Guds dotter, liksom Jesus är Guds son. Du har samma uppgift, som Jesus hade för 2000 år sedan: Att berätta sanningen om Guds rike för människorna på jorden. Detta skall komma att ske. Oroa dig inte. Vi står alla bakom dig och hjälper och stödjer dig i din jordiska gärning.
9/12 2006
Horatius:
Du skall inte tro på allt, som står i böckerna, och som ger intryck av att vara kanaliserade från den gudomliga världen. Gud Fader skickar inte telepatiska budskap till invånare på jorden, om han inte ger uttryck för, att han finnar välbehag i den enskilda.
Maitreya:
Jag är hos dig, och du skall veta, att jag uppskattar att vara hos dig i din eterkropp och ta del av ditt lugna och kärleksfulla sätt. Vi är glada över, att du så ivrigt rätter boken från Sanat Kumara. Du sätter alltid ditt andliga arbete i första rummet, och du skall bli rikligen belönad. Du har ingen orsak till bekymmer. Allt skall bli lycka och glädje för din del. Du har slitit hårt och har haft många motgångar för att nå fram till, var du är i dag. Vi älskar dig alla och stödjer dig. Allt blir bra. Misströsta inte, men se framåt. Alla skall komma att tro på dig.