söndag 18 december 2016

Bokrecensioner på Hjärtevännerna

Svenska bokrecensioner på Hjärtevännerna

Wenche Margrethe Molthon:
Jesus Barnbok: HJÄRTEVÄNNERNA är en underbar bok med en fin handling om och till barn. Boken har ett stort budskap till barnen om att ingen död finns. Vi lever vidare i en annan dimension. Barnen i boken är inkarnerade ifrån olika håll och möts och lär sig att hjälpas åt och respektera allt liv på jorden. De visar att man kan hjälpa sina medmänniskor på olika vis. Barnen möter de väsen många tror är fantasier men som lever runt oss än så länge osynliga. Jag har läst boken mer än en gång och rekommenderar fler vuxna att läsa den underbara boken.

Anna-Lena Svensson:
HJÄRTEVÄNNERNA: Detta är den enda Boken jag kan rekommendera barn att läsa i dessa tider, den beskriver så fint hur man ska bemöta sina Medmänniskor ock bete sig Respektfullt mot varandra. Barn behöver veta att Döden är nåt naturligt ock att livet är ett Evigt Kretslopp som aldrig tar slut. Jag har själv läst Boken ock fann den väldigt givande.

Lillemor Ström:
Boken heter ju Hjärtevännerna och det är precis vad den här boken blir....en hjärtevän. Det är en underbar barnbok men fungerar samtidigt som en utmärkt uppvakningsbok för vuxna. Barn som är stora nog att läsa själva kan berätta för sina föräldrar vad den handlar om och starta en diskussion om detta vilket medför att de vuxna också får en inblick i boken och kan komma till insikt tillsammans med sina barn, som oftast ser mer naturligt på livet än vad vuxna gör. Är barnen lite yngre är det här en bok som passar alldeles utmärkt att ha högläsning ur och prata med barnen om vad som händer både i boken och på jorden. Tack Jesus

Astrid-Ingalill Granbacka:
Jag älskar verkligen denna underbara och fina bok HJÄRTEVÄNNERNA! En underbar bok som kan läsas av både barn och vuxna. Den är mjuk och samtidigt mycket intressant och framförallt viktig för oss alla människor att läsa! Det innehåller viktiga budskap och svar på sådant man gått och undrat! Jag har läst den flera gånger, och kommer att läsa den många gånger till! Boken är kanaliserad av Lizzie Oxov från Jesus!

Kina Norgren:
Jesus barnbok- Hjärtevännerna är en fantastiskt fin och kärleksfull bok. En bok som alla föräldrar borde läsa för sina barn. Så mkt kärlek till medmänniskan, djuren och allt annat levande i naturen. Det finns ingen död, allt är ett evigt kretslopp. Efter att ha läst denna bok infinner sig ett lugn, en visshet om att döden inte är ngt vara rädd för , den finns inte. Kan därför varmt rekommendera den.

Paula Teileri:
Hjärtevännerna är en underbar barnbok som berättar om en lindrigt handikappade pojke, Ola, och hans vänner. Boken berättar att ”kärleken är universums livsenergi”! Bara vi människor skull släppa avund, frosseri, girighet, högmod, lättja o.s.v. och känna den sanna kärleken för varandra och alla varelser på jorden skulle vi kunna vara hur lyckliga som helst. Vi behöver inte tävla och slåss för att finna lyckan. Slagsmål och krig skapar bara olycka och ingen vinner till slut, utan vi skadar oss själva och varandra. Boken är väldigt enkel att läsa och förstå. Väldigt bra lärobok både för vuxna och barn. Boken väcker frågan: varför gör vi livet så komplicerad när de det är väldig enkelt? Alla har sin egen lycka i sina egna händer! Har läst boken flera gånger och känner enorm lycka att jag fått göra det!

Bittan:
Jag tycker boken är bra och precis det alla behöver höra och ta del av. Det har inte bara med Jesus, Gud och vart vi egentligen kommer ifrån. Boken har så mycket mer. Att vi ska visa kärlek och medmänsklighet. Boken ger så mycket och absolut till alla som arbetar med barn. Boken är en stor hjälp för dem i arbetet att utveckla barnen till kärleksfulla och omtänksamma barn både vad gäller mänskligheten som naturen. De stackare som tackar nej till detta har inte läst boken utan har förutfattade meningar och det är tråkigt. Kram till dig Lizzie, du gör ett fantastiskt jobb för och med oss alla som läst din och Jesu bok.

Ann-Christin:
Nu har jag läst ut boken Hjärtevännerna som är en underbar bok! Har sett fram emot kvällarna och att gå och lägga mig så jag får fortsätta läsa Hjärtevännerna. Att läsa den blev en bekräftelse på mina egna inre upplevelser och tankar sedan många år tillbaka. Sanningen så enkelt och naturligt förklarad. Ville bara säga att jag vet att allt det du skriver är sant. Tack!

Hjärtevännerna försäljning: http://didarion.com/didarion%20ny%20mall%20bok/hj%C3%A4rtev%C3%A4nnerna.html